Sanny & Joleen Lifestyle | Antioxidant Serum

Kali ni Ekin nak share dengan korang semua satu brand skincare yang sememangnya fokus dorang dalam pembuatan penjagaan kulit muka adalah daripada bahan-bahan semulajadi tanpa bahan kimia berbahaya seperti Sodium Laureth Sulphate (SLS), parabens, derivetif haiwan, pewarna dan sebagainya.

Sanny & Joleen Lifestyle skincare.

Apa yang Ekin suka dengan brand dorang ni adalah dorang memang fokus terhadap skincare yang terdiri daripada bahan semulajadi. Dan mereka sememangnya akan meneliti dalam pemilihan setiap bahan seperti anti-oksida agar kulit tampak lebih sihat.


Taraaaaa... Ini lah dia Sanny & Joleen Lifestyle Antioxidant Serum. Best mengenai antioxidant serum ni, korang boleh pakai sama ada di wajah ataupun badan. Kiranya multi-purpose lah. Jimat memang jimat kan?! Senang! Tak perlu beli banyak-banyak produk penjagaan diri. Kihkih.

Dalam gambar atas ni adalah saiz botol serum yang 10ml punya. Antioxidant serum by Sanny & Joleen Lifestyle ni didatangi dalam dua saiz. Saiz kecil dan besar. Untuk saiz kecil (seperti gambar di atas) isipadunya adalah sebanyak 10ml manakala untuk botol saiz besar, isipadunya adalah sebanyak 30ml.
Kecil (10ml)
Besar (30ml)


Ini adalah what it wrote on the box. 

"This antioxidant serum is packed with antioxidant goodness from tocotrienol (vitamin E), calendula oil and olive oil. We love applying it for that added radiant glow and hydration throughout the day. It is non greasy and absorbs quickly into the skin. Use a few drops daily during day and night to boost skin brightness and nourish the skin."

Korang nampak tak Ekin highlight tulisan dekat atas tu. Antioxidant serum ni memang best tau sebab dia tak berminyak/berlekit dan serum ni memang quickly absorbs dekat dalam kulit muka kita tau. Lepas pakai, rasa licin je kulit muka ni.

Ini pula adalah ingredients untuk antioxidant serum daripada Sanny & Joleen Lifestyle.

aqua, niacinamide, glycerin, trehalose, citrus reticulata (tangerine) peel extract, yeast beta glucan, sodium acrylates copolymer, sorbitan caprylate, panthenoll, lecithin, tocotrienols, calendula officinalis seed oil, olea europaea (olive) fruit oil, propanediol, benzoic acid, tetrasodium glutamate diacetate


Antioxidant serum ni sesuai untuk semua jenis kulit termasuk for those yang ada sensitive skin. Serum ni dermatologist tested, free from sulphates and paraben dan ia tidak mengandungi bahan-bahan yang merbahaya for long term which is:
  • No sodium lauryl sulfate
  • No sodium laureth sulfate
  • No animal derivatives
  • No mineral oil
  • No alcohol
  • No harsh detergent
  • No artificial colours
  • No EDTA
  • No propylene glycol
  • No synthetic fragrance

Kebaikan Antioxidant Serum Sanny & Joleen Lifestyle.

1. Lighten pigmentation
2. Reduce acne & post acne mark
3. Reduce scar
4. For dehydrated skin
5. Reduce sunburn effect
6. Stretch mark

Beauty Check Result.

beauty check from cosdna website

Kalau korang tengok ingredients analyzer daripada website cosDNA ni juga menunjukkan semua ingredients dia colour hijau which is safe to our skin githewww.


Ni pula adalah tekstur untuk antioxidant serum ni. Tekstur untuk antioxidant serum ni adalah jenis liquid with non-oily formulated serum. Dia memang meresap cepat ke kulit dengan satu sapuan je korang. 

Untuk dapatkan antioxidant serum ni korang boleh dapatkan melalui online dan juga offline. Untuk dapatkan antioxidant serum ni secara online, korang KLIK SINI untuk direct ke website mereka atau korang klik je link di bawah ni.


Untuk mendapatkan antioxidant serum ni secara offline pula, korang boleh pergi ke kedai farmasi yang terpilih sahaja. Kedai farmasi terpilih ni mostly ada di semua negeri termasuklah Johor, Pahang, Perak, Penang, Kuala Lumpur, Selangor, Terengganu, Kedah, Kelantan, Melaka dan juga Negeri Sembilan (KLIK SINI UNTUK SENARAI FARMASI TERPILIH)

Okay, itu sahaja entry kita untuk kali ni. See you guys in my next entry ;)

0 comments