Kehidupan Sebagai Seorang Pelajar Universiti



So, I start my blog with a happy face from us (except me)

Uhhh wait! Why I look so WEIRD? Like.... really WEIRD.

Okay lah, never mind as long as my friends are pretty (i seorang kawan yang baik kan?)

Alright, I you are wonder macam mana kehidupan dekat universiti ni. Teruskan membaca and make sure sampai habis okay (love you)

Back to 5 or 6 years ago (kalau tak salah), I adalah salah seorang student yang akan
menduduki peperiksaan SPM waktu tu. So, of coz cita-cita and impian masa tu nak sambung belajar and more specifically nak lanjutkan pelajaran ke universiti. And the reason? Cliche but true. Nak banggakan mak dan ayah lah kan. Huhu. And mestilah nak ada tittle diploma and degree.

So, bergelarlah sebagai seorang mahasiswa universiti as a Civil Engineering student. Actually sekarang ni I dah pun sambung ke peringkat Ijazah Sarjana Muda di salah satu universiti tempatan Malaysia. Wow, sekejapnya masa berlalu.

Kehidupan sebagai seorang pelajar universiti?

Mestilah best. Tipulah kalau tak best. The most best thing adalah bila kita jumpa dengan ramai kawan-kawan yang satu kepala dan dengan yang takde kepala. Eh? Huhu, lebih kurang masuk air dengan tak masuk air lah gittew.

I will show you some of my friends here.
Dear friends, please enjoy looking at your face here okay.
Featured in ma bloggg...



Me with Miss Universe bilik 25


Me looks so gangster with one of my favorite roommate


Kak Nab is here


And yeahh, classmates.


Apart from doing the assignment, study for test and quiz, we are actually enjoy that moment. Why?

Sebab masa tu lah, we all kumpul ramai-ramai for group discussion, doing the homework and bla bla bla bla (many more) 

Being a university's student, we must independent.

For example, independent untuk bangun pagi (for those yang susah bangun pagi), basuh baju, kemas katil sendiri, study, manage your financial, buat kerja sendiri, hantar report, buat lab, makan, tidur, makan, tidur, makan dan tidur. Something like that lah. You know kan, what I mean bila kena independent tu :p

Next, I really really enjoy the moment bila hang out dengan my friends.
(Fact: I always hang out with Miss Universe bilik 25 sahaja)
Haha.

Sometimes, I hang out with my roommate and others too.

We went to karaoke A LOT and of coz shopping.


With my amigos


When I took this picture, I rasa macam ada dalam MV Dua Lipa. I guess?

And you guys also know kan, bila masuk ke dunia 'university student life' ni kita bukannya ada kelas like primary and secondary school punya timetable. It actually depends on your course and how many subject you take for that semester.

Unlike me. I don't know why I feel like my punya timetable always pack. Pagi, I had to go to class and petang barulah balik. Sometimes, I feel so tired bila routine setiap hari macam tu but padan muka dengan I lah kan. Anyway, hard work pays off.




Okay.
Since, I duduk dekat dalam kolej. Banyaklah aktiviti yang I must join. 
(in order to get hostel for next semester)

And it is good bila you dah tepu belajar and join aktiviti-aktiviti macam ni. Ada lah student life sikit kan.


Zumba : Every Wednesday's night.


I don't remember but I guess masa ni tengok Mulan, I think.


Anddddd, Malam Kemuncak Gala ke? Ahahhaa, forgot.
But I remember I skip class untuk mengajar malam ni semata-mata nak pergi event ni.

Okay, that's all.
Kontennya dikit aja bukk.
Actually, I tak plan nak update content malam ni. So, kontennya agak bersepah ya. Janji I update.

But, if you have any question regarding this topic just comment below. I will answer later.

or

You can contact me via:

Facebook : Asyiqin Roslee
Instagram : Asyiqin Roslee
Twitter : Asyiqin Roslee

1 comments