Betul Ke Madu Tualang Boleh Merawat Masalah Kesihatan?

Sebut je madu tualang, pasti ramai di antara pembaca blog ini mengenali madu tualang ni. Namanya tidak asing lagi sehingga pernah menjadi viral / rebutan ramai untuk mendapatkannya. Kerana apa? Kerana madu tualang ini dikenali dengan 1001 khasiat yang kita boleh peroleh daripadanya.

Salah satunya adalah dengan merawat masalah kesihatan.

Oleh kerana madu tualang ini pernah menjadi viral, jadi pergi sahaja kemana-mana kedai toko jamu, pasti senang untuk memperoleh madu ini. Tapi perlu diingati. Tidak semua madu tualang yang dijual dimana-mana kedai itu 100% asli.

Jadi, dikesempatan ini saya ingin berkongsikan bersama anda satu jenama madu tualang yang dipercayai 100% asli. Lihat sahaja lah harganya. Memang tak perlu risau lagi. Ianya sudah pasti asli!


Honey Hub Life Elixir tualang honey with curcumin | Sebelum anda semua tertanya-tanya berapakah harganya. Ada lah lebih baik jika anda ketahui akan kebaikan dan apa yang honey hub ini boleh beri kepada anda. Selepas itu, baru anda boleh bandingkan harganya dengan apa yang bakal mereka berikan.

Madu tualang daripada brand Honey Hub ini adalah madu jenis premium. Pernahkah anda tertanya-tanya mengapa begitu banyak sekali perbezaan harga yang berada di pasaran? Jika anda pernah. Begitu juga dengan saya. Siang malam pagi petang, saya asyik bertanya akan soalan yang sama. *haha, sekadar gurauan sahaja. Ok, jom kita lihat mengapa begitu banyak sekali persaingan harga yang berada di pasaran.

Mengapa begitu banyak perbezaan harga madu tualang di pasaran?

Anda pasti pernah dengar mengenai madu tiruan bukan? Haa. Disebabkan ini lah wujudnya pelbagai persaingan harga madu di pasaran. Tidak cukup dengan itu, ada juga wujudnya madu yang diproses dan wujudnya jenis madu-madu seperti di bawah:

1. Commercial honey (farm honey)
2. Re-processed honey
3. Raw wild honey

Perlu anda ketahui, raw wild honey itu sendiri sahaja mempunya 4 jenis gred madu yang berbeza. Paling penting sekali yang anda perlu ketahui adalah madu tualang daripada brand Honey Hub ini hanya menggunakan madu jenis premium dalam produk keluaran mereka.

Bahan-bahan utama yang ada di dalam Honey Hub Life Elixir tualang honey with curcumin ini adalah american ginseng, astragalus, black curmin dan pelbagai lagi.

Siapakah yang patut mencuba madu tualang Honey Hub ini?

Berikut merupakan antara masalah kesihatan yang mampu diatasi dengan mengamalkan pengambilan madu tualang Honey Hub secara konsisten.

1. Body inflammation (keradangan badan)
2. Stiff joint
3. Joint inflammation
4. Arthritis
5. Finger trigger
6. Liver problems


Memang tak disangkal lagi Honey Hub ini mampu menyelesaikan masalah-masalah kesihatan seperti di atas. Jika anda mahu lihat pelbagai testimoni yang ada, klik sahaja ke facebook page mereka (HONEY HUB). Dan jangan lupa untuk like sekali supaya anda tidak terlepas update terbaru daripada mereka.

Jika anda nak tahu, Honey Hub Life Elixir tualang honey with curcumin ini mengandungi gold honey, dimana ianya kaya dengan antioxidants semula jadi, enzymes, amino acids, vitamins dan mineral. Ianya juga mengandungi kalsium, iron, zinc, potassium, phosphorous, magnesium, copper, chromium, manganese dan selenium.

Cara pengambilan?

Madu tualang daripada Honey Hub ini diambil 1 sudu setiap pagi sebelum sarapan dan 1 sudu setiap malam sebelum tidur. Sudu pula disarankan untuk tidak menggunakan sudu besi. Kalau boleh anda perlu menggunakan sudu jenis kayu dan jangan dicampurkan madu ini kedalam air.


Lihat sahaja lah cara penyimpanan dan pembungkusannya. Mereka sangat menitikberatkan mengenai kualiti produk-produk mereka. Penyimpanannya diletakkan dalam botol kaca dan penutupnya telah di-seal kan terlebih dahulu.


Jika anda ingin melihat maklumat nutrisi Honey Hub ini, anda boleh lihat dalam gambar di atas. Maklumat yang disediakan walaupun nampak ringkas, tetapi ia memaparkan maklumat-maklumat yang penting untuk pengguna perlu tahu.

Jadi, anda mesti tertanya-tanya akan berapakah harga Honey Hub ini yang sebenarnya kan? Bagi saya, ianya berbaloi untuk mereka yang mengalami masalah kesihatan seperti yang saya nyatakan di atas. Kerana apa? Kerana ianya terbukti bahawa Honey Hub ini boleh menyelesaikan masalah kesihatan. Tambahan, ianya 100% daripada bahan semula jadi tanpa mengandungi bahan yang boleh membawa kesan sampingan. Jadi, amat berpatutan.

Harga: RM209

Untuk pertanyaan dan info lebih lanjut mengenai Honey Hub ini, anda boleh pergi terus ke facebook page mereka. Saya akan link kan facebook page mereka di bahagian bawah ini.

Facebook: Honey Hub

3 comments

  1. Berbaloi dengan harga orang kata..

    ReplyDelete
  2. Suka ambil madu tualang dan madu kelulut, kaya dengan pelbagai khasiat.

    ReplyDelete
  3. Tips tentang cara pengambilan is very interesting - agaknya kalau campur air, madu jadi x efektif ka? Atau cuma madu Honey Hub ja yg x blh campur dgn air? Hihihi, fyi, akak selalu campur madu dgn teh atau air lemon.

    ReplyDelete