Got My SHO (Special Homecare Origin) Beauty Product

Yayyyy. Akhirnya dapat juga masa untuk update entry ni. Actually, Ekin sendiri excited nak review produk ni dekat korang semua. Nak tahu produk apa?


Taraaaa.

Ini lah dia produk yang Ekin excited sangat nak cerita dekat korang! Dia memang BEST SANGAT tau. Dekat gambar atas ni, dia ada 2 produk yang berlainan tau. 

  • SHO Real Vita AA2G (Ampoule Mask)
  • SHO Aging Red Ginseng (Ampoule)

Antara kedua-dua produk di atas ni, yang paling Ekin suka adalah SHO Real Vita AA2G mask tu. Tapi, of course lah dia punya ampoule pun best jugak tau. Okay lah. Sebelum kita membebel panjang-panjang, mesti ada antara korang yang baru je tahu pasal brand SHO (Special Homecare Origin) ni kan?! Jom Ekin perkenalkan antara sedikit mengenai SHO ni.


Origin of Product

Untuk pengetahuan korang semua, produk mereka dihasilkan oleh kilang pengeluar kosmetik terbaik di Korea yang dijaga di bawah piawaian yang ketat untuk memastikan kualitinya terjamin. Mereka juga mempunyai sijil ISO yang diiktiraf di peringkat antarabangsa.

Kesemua produk mereka juga adalah bebas daripada bahan-bahan yang berbahaya seperti Triethanolamine, Benzophenone, Mineral Oil, Sulphate, Paraben dan Acrylamide. Bahkan, produk mereka adalah selamat untuk wanita hamil.


Brand Concept

SHO merupakan Korean Skincare Brand yang menggabungkan rawatan kecantikan dan juga sains. SHO juga menawarkan pelbagai rawatan kecantikan mengikut bahan-bahan yang ada di setiap produk untuk wanita yang bekerjaya moden di kawasan bandar mahupun bagi mereka yang inginkan rawatan kecantikan di rumah sendiri.

Nature - Mewakili produk. Bahkan ibu hamil juga boleh menggunakan SHO kerana ia bebas daripada bahan-bahan yang berbahaya.

Vibrant - Mewakili wanita di abad ke-21.

Professional - Mewakili jenama. Menggabungkan rawatan kecantikna dan sains serta menawarkan pelbagai penjagaan untuk kulit lebih halus.

Alright. Korang pun dah tahu serba sedikit information mengenai SHO brand ni kan. Sekarang, jom kita review kedua-dua produk di atas ni. Tapi sebelum tu, korang perasan tak yang beauty produk daripada brand SHO ni mereka menggunakan ampoule. SHO Real Vita AA2G Ampoule Mask. SHO Aging Red Ginseng Ampoule. Kedua-dua produk ni ada perkataan ampoule. Nak tahu apa dia ampoule dan kelebihan dia? Kenapa mesti ampoule? Jom baca di bawah ni.

"Ampoules are considered to be more concentrated version of serum, think of it as a booster shot. They often contain a higher number of active ingredients and are used for a finite amount of time."

"In short, ampoules are more potent than serums"

"Immediate absorption"

"Provide lasting effects"

"Helps to restore balance of our skin"

"Non sticky"

So, kesimpulannya SHO ampoule ni dia dah designed as daily use ampoule. Korang hanya perlu replace serum step dengan SHO ampoule ni. Paling menariknya, SHO ampoule ni adalah 3 kali lebih efektif dan daya keserapannya lebih tinggi berbanding dengan serum.



SHO Real Vita AA2G Ampoule Mask



Brand : SHO (Special Homecare Origin)
Product : SHO Real Vita AA2G Ampoule Mask
Price : RM159 / tube which contain 7 pieces

Star Ingredients

♥ AA2G to helps dark and dull skin.

♥ Kakadu plum extract.

♥ 6 kinds of vitamin derivatives complex.

♥ Seabuckthorn fruit extract (Vitamin Tree) contains abundant of vitamins to maintain healthy skin and make it transparent, providing skin with clearer vitality and sheen.

♥ The Pearl extracts drive nutrition deep into the skin and intensively hydrates the skin.

♥ By providing vitamin C, a nutritional supplement for the skin, it can give skin much liveliness and luster. 


Key Benefits

♥ Effectively lighten and brighten our skin.

♥ Boosting skin radiance.

♥ Clean and clear skin.

♥ See the result after just 1 application (80% of user testified)

♥ Unlike the daily mask, this is a treatment mask.

♥ Oil level decrease by 60% | Moisture level increase by 46% after 1 application.

♥ Clinically tested.


Recommended for

♥ Dark, Dull and Dry Skin.




SHO Aging Red Ginseng Ampoule


Brand : SHO (Special Homecare Origin)
Product : SHO Aging Red Ginseng Ampoule
Price : RM189

Star Ingredients

♥ Red Ginseng Extract - Revitalizing, Nourishing.

♥ Camellia Oil - Improving Skin Glow, Skin Texture Improvement.

♥ Paeonia Suffructicosa Root Extract - Antimicrobial Effect, Skin Texture Improvement,

♥ Morus Alba Root Extract - Anti aging.

♥ Theobroma Cacao Seed Extract - Antioxidant effect, anti aging.


Key Benefits

♥ Anti aging and nourishing skin.

♥ Skin revitalization.

♥ Firm and glossier skin.


Recommended for

♥ Recovering skin condition.




Personal Review

So, my personal review untuk SHO Real Vita AA2G Ampoule Mask ni... macam tadi Ekin cakap dia memang BEST giler. And what it claim just 1 application memang akan nampak hasil dia, MEMANG BETUL! Malam sebelum tidur tu pakai mask dia, bangun keesokannya paginya nampak kulit muka kita lebih brightening and dia lighten up kita punya skin tone tau. Memang best! Moreover, kulit muka kita akan jadi lebih anjal tau. Memang best lah. Hehehe. Berapa banyak kali lah Ekin cakap mask ni best.

SHO Real Vita AA2G Ampoule Mask ni dia ada 27ml ampoule dekat dalam setiap satu mask ni. So, kalau korang pakai memang akan ada excess ampoule dekat dalam packaging dia. Apa Ekin akan buat? Sama ada Ekin akan simpan untuk pakai keesokannya (pakai as ampoule sebelum makeup) atau Ekin akan tuang lebihan ampoule tu dekat muka. Hehe. Nak buang rasa membazir pulak kan... Sebab ampoule dia BEST! Rasa sayang pulak kalau buang.

senyum sikit

Okay. Untuk SHO Aging Red Ginseng Ampoule ni pulak... Jom kita tengok tekstur dia macam mana.


Ni adalah ampoule red ginseng. Nampak tak, dia punya tekstur agak likat. Pakai sikit je pun sebenarnya dah okay. (yang ni Ekin ter-drop-kan banyak pulak sebab nak tunjuk dia punya tekstur macam mana)



Yang bestnya bila dah sapu habis, dia takde kesan lekit ke apa. Memang SHO Aging Red Ginseng Ampoule ni really absorb well dekat kulit kita. Nanti Ekin akan update lagi mengenai SHO Aging Red Ginseng ni ya...

Untuk korang yang nak dapatkan product daripada SHO brand ni, korang boleh lah pergi ke:


ONLINE:

Instagram

Facebook

Website


OFFLINE:
SaSa 50 selected stores nationwide.

6 comments