Nikmati Kebaikan Susu Fernleaf UHT - 100% Mmmmm

Beberapa hari yang lepas, Ekin terima satu package susu kegemaran Ekin sendiri. Dari kecil lagi Ekin memang suka beli susu ni dekat kedai-kedai. Tiap kali ada kesempatan singgah kedai, mesti beli susu ni. Memang berlemak dan sangat sedap! Lebih-lebih lagi kalau minum time sejuk... Hilang terus dahaga. Hoho.


Nak tahu susu apa? Mesti korang dah tahu kan?! 


Semestinya susu Fernleaf UHT. Berbanding dengan susu jenama lain, susu ni adalah 100% dari New Zealand tau. 100x lebih Mmmmm. Boleh lah feeling-feeling minum susu dekat New Zealand. Bukan senang nak pergi New Zealand ni. Dapat susu Fernleaf ni pun jadilah. Hihi. 

Sebelum kita pergi lebih panjang lagi, jom kita kenal dengan susu Fernleaf 100% dari New Zealand ni.


Mengenai susu Fernleaf 

Untuk pengetahuan korang semua, dekat Fernleaf ni lembut tenusu adalah jiwa dalam industri mereka tau. Para peladang dekat Fernleaf ni menjaga lembu tenusu mereka dengan penuh dedikasi. Hasilnya? Mestilah susu yang dihasilkan tu merupakan sumber makanan semula jadi yang kaya dengan kalsium yang mudah diserap dan banyak digunakan oleh tubuh badan kita. Selain daripada kaya dengan kalsium, susu Fernleaf ni juga kaya dengan nutrien penting yang lain seperti protein yang berkualiti tinggi, vitamin A dan vitamin D.

Hahh, korang dah tahu kan serba sedikit mengenai susu Fernleaf ni. Sekarang, jom kita ambil tahu kenapa dan apa kebaikan susu Fernleaf ni.


Kebaikan susu Fernleaf

Korang mesti tahu kan, dekat New Zealand ni tanah dia subur, kadar hujannya yang baik dan cahaya matahari yang banyak... menjadikan New Zealand ni sebagai salah satu tempat yang terbaik di dunia untuk menghasilkan susu. 

New Zealand merupakan salah satu negara yang lembut tenusunya dapat meragut rumput secara bebas dan sekaligus dapat menghasilkan susu berkhasiat yang berkualiti tinggi.


Apa yang bestnya! Lembu tenusu di New Zealand ni menghabiskan 90% masa untuk meragut rumput secara bebas pada hari cerah. Dan sebab itulah susu Fernleaf ni mempunyai vitamin D yang lebih tinggi berbanding lembut tenusu yang lain yang sering terkurung di dalam kandang tu. Hahhh, baru Ekin tahu. 

Dengan rumput yang kualiti dia tinggi, iklim yang sangat selesa, udara dan air yang segar dan bersih, lembu tenusu Fernleaf dapat menghasilkan susu secara semula jadi tanpa memerlukan sebarang bentuk penggalak susu. Hebatkan! 


Apa yang membuatkan susu Fernleaf ni hebat? 

Dengan lebih daripada 140 tahun pengalaman dalam perladangan tenusu, para peladang mereka yang berdedikasi tinggi akan memastikan kualiti susu mereka kualiti tertinggi pada setiap peringkat. Bermulalah daripada air yang bersih, rumput yang berkualiti tinggi sehinggalah produk susu Fernleaf ini sedia untuk diedarkan kepada pengguna. Warisan dan kepakaran mereka menjadikan New Zealand sebagai peneraju dunia dalam industri tenusu hari ini.


Jadi, memang tak sia-sia lah Ekin pilih susu Fernleaf ni sebagai susu pilihan nombor 1 Ekin kan?! Selain kualiti untuk menghasilkan susu Fernleaf ini tinggi, ia juga kaya dengan nutrien yang diperlukan dalam tubuh badan kita seperti vitamin A dan vitamin D. 

Setiap pagi, Ekin akan minum susu Fernleaf ni untuk bekalkan Ekin tenaga sepanjang hari. Rasa tak lengkap kalau tak minum susu sebelum memulakan hari Ekin. Oh ya. Lupa pulak nak bagitahu korang semua.

Susu Fernleaf ni didatangkan dengan tiga jenis variasi iaitu full cream, low fat dan chocolate. Favorite Ekin? Mesti lah chocolate! Hehehe. Korang pulak macam mana?

Nak baca entry lain mengenai susu Fernleaf ni lagi? Jom tengok entry unboxing susu Fernleaf UHT ni.

Entry lain : Unboxing Susu Fernleaf UHT

7 comments

  1. Time kecik-kecik mmg minum susu fernleaf. Dah besar jadi jemu. Tak boleh nak minum susu. Huhuhu. Try juga minum balik tapi tekak tak boleh terima :p

    ReplyDelete
  2. Suka sangat susu fernleaf perisa coklat ni. Salam singgah dan follow di sini #123

    ReplyDelete
  3. terliurrr, kita ni dah lah hantu susu ^^

    ReplyDelete
  4. saya memang suka minum susu tapi teringat pula perut ni "lactose intolerant". daripada sakit, bagus lagi jangan minum.tapi sedih la sebab tak boleh minum susu sebab nanti sakit perut huhu

    ReplyDelete
  5. terbaek.. ramai yg share susu ni..

    ReplyDelete