Vita Laboratoires Acne Solution Skin Balancing Toner Review

Untuk entry kali ni, Ekin nak review skincare product dari Vita Laboratoires. Siapa yang selalu baca blog Ekin, mesti korang tahu yang sebelum ni pun Ekin ada buat satu review product Vita Laboratoires ni. Kalau yang sebelum ni Ekin review Vita Laboratoires Acne Soothing Cleansing Cream. Kali ni, Ekin nak review dia punya balancing toner. Tapi, sebelum tu... For those yang belum baca Ekin punya review mengenai acne cleaser Vita Laboratoires ni, korang boleh klik je bawah ni:

Beauty Review : Vita Laboratoires Acne Soothing Cleansing Cream

Okay, untuk Vita Laboratoires Acne Solution Skin Balancing Toner ni Ekin akan review dari segi menyeluruh termasuk best ingredients yang ada dalam balancing toner ni.

Kalau korang nak tahu, yang best pasal toner ni... Selain ia membantu untuk mengecutkan jerawat di kulit muka, skin balancing toner ni jugak mengekalkan hydrating pada kulit supaya kulit muka kita kelihatan segar dan bermaya tau. Tu yang Ekin suka sangat-sangat dengan Vita Laboratoires skin balancing toner ni.


Brand : Vita Laboratoires 
Product : Acne Soluting Skin Balancing Toner

Sama seperti acne cleanser, Vita Laboratoires balancing toner ni juga adalah PARABEN FREE, ALCOHOL FREE dan FRAGRANCE FREE. Siapa yang tengah mencari skin toner yang paraben free, alcohol free and fragrance free ni... Korang boleh lah try nanti ya. 



Ni lah rupa skin balancing toner Vita Laboratoires kita. Hehe. Dalam ni dia ada oil-absorbing powders which is dia lah yang akan berperanan untuk kawal penghasilan sebum pada kulit. Lebih-lebih lagi dekat area T-zone nih. Dalam balancing toner ni dia ada oil-control actives ingredient.

How it works? 

"Nurse pimpled skins from the root, refine the appearance of pores, and brighten skin tone with repairing. Start with balancing and then tightening, to accomplish anti-acne and hydrating in one process. Strengthen self-healing ability, enabling the skin to appear moist and bright in healtier conditions. Terminate the acne and shrink rough pores, reappear the smooth and faultless skin."

Selain merawat masalah jerawat dari dalam akar, masalah pori dan mencerahkan tona kulit. One of the thing yang Ekin suka sebab balancing toner ni dia kekalkan hyrating pada kulit wajah supaya kelihatan bermaya dan tidak kusam. 

Ingredient:
Aqua, Niacinamide, Propanediol, Zinc Oxide, Zinc Lactate, BIS-PEG-15 Methyl Ether Dimethicone, Phenoxyethanol, Glycerin, Microcitrus Australasica Fruit Extract, Olea Europoea (Olive) Leaf Extract, Dipotassium Glycyrrhizate, Chlorphenesin, Saccharide Isomerate, Citric Acid, Sodium Citrate, Propylene Glycol, Salicylic Acid, Ascorbic Acid, Tartaric Acid, Malic Acid, Hibiscus Sabdariffa Flower Extract, Rosa Canina Fruit Extract,Viola Tricolor Extract, Epilobium Fleischeri Extract, Potassium Sorbate, Allantoin, Panthenol, Triethanolamine, o-Cymen-5-ol (Isopropyl Methylphenol), Citrus Aurantifolia (Lime) Fruit Extract, Melaleuca Alternifolia (Tea Tree) Leaf Oil, Iodopropynyl Butylcarbamate. 

From these ingredients, yang paling best adalah:

1. Zinc Oxide - UV protection
2. Niacinamide - Brightening, Anti aging
3. Ascorbic Acid - Brightening, Anti aging
4. Tartaric Acid - Anti aging
5. Citric Acid - Anti aging
6. Panthenol - Wound healing
7. Melaleuca Alternifolia (Tea Tree) Leaf Oil - Acne fighting
8. Salicylic Acid - Acne fighting


And yeahhhhh. So far analyse product Vita Laboratoires dekat CosDNA ni takde color merah lagi. Majority yang Ekin nampak color hijau dan diikuti dengan kuning. 

Okay. Cukuplah bebelan Ekin setakat ni sahaja. Nanti Ekin akan update personal review daripada Ekin sendiri tau. Stay tuned!

WEBSITE

INSTAGRAM

4 comments

  1. Bagus produk ni untuk yang ada masalah jerawat. Paraben free tu yang best tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn.. Susah nak cari produk yang paraben, alcohol and fragrance free nihh.. Hehehe

      Delete
  2. Salam boleh tak nak tau harga skincare product vita laboratoires nie?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi awak :) untuk senarai harga, awak boleh je pergi dekat website All Young.. saya ada sediakan link website dia dekat posting atas :D

      Delete